o Scratchu słów kilka

o SCRATCHu - słów kilka

   

Scratch to bezpłatny, wizualny język programowania, stworzony specjalnie na potrzeby edukacji do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania.

Scratch to również platforma służąca do tworzenia, publikowania i dzielenia się swoimi projektami z innymi użytkownikami w sieci.

Wystarczy mieć komputer, pobrać program (lub działać online), aby w dowolnym miejscu na świecie, za pomocą kolorowych puzzli, tworzyć własne interaktywne historyjki, gry i animacje.

Programowanie w Scratchu odbywa się w sposób wizualny i intuicyjny. Zamiast pisać polecenia, kod przypisany danemu obiektowi tworzymy wybierając odpowiednie elementy języka (puzzle) i układając je w określonym porządku. Obiekty (np. postacie) można wybierać z biblioteki Scratcha, tworzyć samodzielnie (wbudowany edytor grafiki) lub importować z zewnątrz.

Programowanie w Scratchu nie wymaga zaawansowanej wiedzy matematycznej i przynosi natychmiastowe efekty. Możemy swobodnie eksperymentować i od razu widzimy rezultaty tych zmian.

Scratch ma na całym świecie miliony wielbicieli. Został przetłumaczony na 45 języków narodowych, także na język polski, i cały czas jest intensywnie rozwijany.

Jego pomysłodawcą i twórcą jest Mitch Resnick, edukator, programista i innowator. Scratch narodził się w 2006 roku w największej w USA uczelni technicznej MIT (Massachusetts Institute of Technology).

Rozwój tego narzędzia wspierany jest przez wiele fundacji mi.in.: National Scince Fundation, Intel, Microsoft, LEGO, Google, Dell, Code-to-Learn Foundation i wiele innych.

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

Odsłon artykułów:
15701
Copyright (c) Spotkania ze SCRATCHem 2014. Wszystkie prawa zastrzeżone .
Designed by mixwebtemplates.com